MTZ Belarus 2022.3 – 212KM
Największy białoruski ciągnik dostępny w polskiej dystrybucji model MTZ Belarus 2022.3. Pod maską traktora kryje się 6-cylindrowy silnik produkcji MMZ o pojemności 7.1l. Jednostkę napędową wyposażono w turbodoładowanie, chodnicę powietrza doładowującą tzw Intercooler. Ciągnik posiada mechaniczną pompę wtryskową, jego maksymalny moment obrotowy to 900Nm, a moc to imponujące 212KM.
Skrzynia biegów
Za przeniesienie napędu odpowiada prosta, mechaniczna i zsynchronizowana skrzynia biegów z reduktorem ( 24 biegów do przodu i 12 do tyłu). Do jej obsługi służą dwie dźwignie: pierwsza – krótka – reduktor prędkości biegów polowych i szosowych wraz z biegiem wstecznym. Wysoka dźwignia posiada 6 biegów głównych, które są zmieniane odpowiednio po wrzuceniu elektrohydraulicznie półbiegu żół/zając. Maksymalna prędkość ciągnika to 36 km/h, a więc umożliwia dość sprawne wykorzystanie ciągnika do prac transportowych. Model posiada cierne, suche, jednostopniowe sprzęgło z dwoma tarczami.
Tylny podnośnik EHR.
MTZ Belarus 2022.3 został wyposażony w pompę oleju o maks. Wydatku 56l/min. co przekłada się na udźwig tylnego podnośnika Monoblok wynoszący 6500kg. Wspomaganie układu kierowniczego realizowane jest przez oddzielną pompę o wydatku 15 l/min. Sterowanie tylnym podnośnikiem EHR, na obu błotnikach mamy przyciski od podnoszenia i opuszczania tylnego podnośnika. W modelu 2022.3 posiadamy lagi CBM i trzy pary złączy hydraulicznych.
Przedni napęd i WOM
W ciągniku przedni napęd oraz centralna blokada mech. różnicowego załączana jest elektrohydraulicznie. Obydwie funkcje załączane są za pomocą przycisków ulokowanych na panelu po prawej stronie. Przedni napęd może być wyłączony, włączony na stałe lub pracować w trybie automatycznym. Jeżeli wybierzemy tryb automatyczny wówczas jeżeli nastąpi poślizg tylnego koła o ok. 5 proc. napęd załączany jest automatycznie i rozłączany na uwrociach. Przednia oś ciągnika jest wzmacniana krzyżakowa. WOM załączamy hydromechanicznie, przemieszczając dźwignie do dołu podajemy olej na tarcze uruchamiając go.
Informacje dodatkowe.
Zbiornik paliwa w ciągniku to aż 360 l. Standardowe ogumienie w ciągniku to 420/70R24 z przodu oraz 580/70R40 z tyłu, ciągnik sprzedawany jest z kołami bliźniaczymi. Model 2022.3 standardowo posiada klimatyzację, fotel amortyzowany na sprężynach, kierownicę regulowaną w trzech płaszczyznach
SILNIK
Marka silnika: MMZ D-260.4S2 Turbodoładowany z intercoolerem
Moc znamionowa: 156 kW (212 KM)
Ilość cylindrów / chłodzony: 6 / cieczą
Maksymalny moment obrotowy: 900 Nm
Pojemność silnika: 7120 cm3
Jednostkowe zużycie paliwa: 250g/kWh
Maksymalna prędkość obrotowa silnika: 2100 obr/min
SKRZYNIA BIEGÓW
Typ: Mechaniczna, synchronizowana, z dwoma zakresami prędkości: polowe, szosowe; sześciobiegowa z elektrohydraulicznym reduktorem żółw/zając nie zmienianym pod obciążeniem
Przekładnia przód/ tył: 24/12
Maksymalna prędkość: 36 km/h
Sprzęgło: Cierne suche jednostopniowe dwutarczowe
UKŁAD HYDRAULICZNY
Sterowanie tylnym TUZ: Elektrohydraulicznie – EHR
Max. wydatek pompy: 56 dm3/min
Ciśnienie robocze w układzie: 180- 200 Bar
Hydraulika zewnętrzna: 3 pary wyjść hydraulicznych
Max. udźwig podnośnika: 6500 kg
WAŁ ODBIORU MOCY (WOM)
Zakres prędkości pracy: 540 / 750 / 1000 /1400
Załączany: hydromechanicznie
UKŁAD KIEROWNICZY
Hydrostatyczny z niezależnym zbiornikiem oleju z dwoma cylindrami dwustronnego działania w trapezowym układzie kierowniczym
PRZEDNI MOST NAPĘDOWY
Napęd: 4×4
Załączany: Elektrohydraulicznie
Typ: Krzyżakowy z reduktorami planetarnymi
UKŁAD HAMULCOWY
Hydrauliczny, tarczowy, mokry
MASA CIĄGNIKA
Masa własna ciągnika z obciążnikami: 7220 kg
Długość całkowita: 5230 ± 50 mm
Wysokość: 3120 ± 30 mm
Szerokość: 2400 ± 30 mm
Prześwit minimalny: 540 mm
OGUMIENIE
Przód: 420/70 R24
Tył: 580/70 R42
DODATKOWE INFORMACJE
Zbiornik paliwa: 360 l
Układ pneumatyczny: Jednoobwodowy
Obciążniki przód: 8x45kg +2x40kg
Podobne produkty
MTZ BELARUS 952
BELARUS 320.4
MTZ BELARUS 1025
Białoruski ciągnik rolniczy MTZ BELARUS 1025 pomimo prostoty budowy nadaje się do uniwersalnego zastosowania zarówno w małych jak i dużych gospodarstwach rolnych. To wytrzymała maszyna, która charakteryzuje się niskim zużyciem paliwa i dobrymi „osiągami”. Sprawdzi się na różnorodnym terenie, nawet przy wykonywaniu prac z użyciem ciężkich maszyn.