PRONAR Rozrzutniki obornika NV161
Rozrzutniki obornika PRONAR NV161 przeznaczone są do precyzyjnego i równomiernego rozrzucania obornika, torfu, kompostu. Rozrzutniki obornika PRONAR NV161 to wydajne, solidne i wytrzymałe urządzenia, których zastosowanie zapewnia idealne i skuteczne nawożenie. Mają optymalną pojemność od 8,6 m3 do 14,4m3 dzięki czemu rozrzutniki obornika PRONAR NV161 to doskonałe rozwiązanie zarówno dla małych jak i dużych gospodarstw rolnych.
SKRZYNIA ŁADUNKOWA – Rozrzutniki obornika serii NV161 mają skorupową, samonośną skrzynię ładunkową, której ściany i podłoga wykonane są z blachy o grubości 4mm. Ściany skrzyni produkowane są z wyprofilowanego jednego arkusza materiału. Kształt skrzyni – zbliżony do litery „Y” zapobiega blokowaniu się przesuwanego materiału podczas pracy. Pojemność rozrzutników w zależności od modelu waha się od 8,6 m3 do 14,4m3.
REGULACJA PRĘDKOŚCI PRZENOŚNIKA – Regulacja ilości dozowanego materiału odbywa się dzięki, regulatorowi prędkości przesuwania się podłogi, umieszczonego z przodu przyczepy. Płynna bezstopniowa regulacja prędkości przenośnika podłogowego możliwa jest zarówno podczas postoju jak i podczas pracy rozrzutnika i zapewnia równomierne przesuwanie ładunku.
AMORTYZOWANY DYSZEL – Większy komfort jazdy, minimalizację wstrząsów podczas jazdy oraz zabezpieczenie rozrzutnika przed uszkodzeniem, łatwe dopasowanie wysokości zaczepu do ciągnia zapewnia montowany w standardzie amortyzowany dyszel
KONTROLA NAPRĘŻENIA ŁAŃCUCHÓW – W rozrzutnikach serii NV161 naciąg łańcuchów podłogi wybierającej reguluje się mechaniczne za pomocą śrub umieszczonych z przodu przyczepy, dzięki czemu stan naciągu można ocenić wzrokowo z kabiny ciągnika.
JEDNOOSIOWE PODWOZIE – We wszystkich modelach rozrzutników serii NV161 zastosowano podwozie jednoosiowe dzięki czemu łatwo manewrować przyczepą, dodatkowo koła ciągnika są odpowiednio dociążone, co pozwala zwiększyć jego uciąg, a rozrzutnik mniej ingeruje w podłoże.
OGUMIENIE O DUŻEJ ŚREDNICY – W rozrzutnikach NV161 zastosowano ogumienie o dużej średnicy, dzięki czemu nacisk jednostkowy na podłoże jest niewielki i lepiej rozłożony, skutkiem czego powstające koleiny są płytkie i opony lepiej dopasowują się do struktury podłoża. Dodatkowym atutem zastosowania wysokich kół jest łatwość jazdy nawet po mokrym i grząskim terenie.
ADAPTER ROZRZUCAJĄCY – Wszystkie modele rozrzutników serii NV161 mają w standardzie zamontowany pionowy 2-walcowy adapter rozrzucający, gwarantujący dokładny rozrzut poprzeczny na szerokość do ok. 12 m i maksymalną przepustowość. Zęby adaptera idealnie rozdrabiają materiał i równomiernie go rozdzielają. Adapter napędzany jest z WOM-u o obrotach 540/min.
PRZENOŚNIK ŁAŃCUCHOWY – W rozrzutnikach NV161 zastosowano przenośnik łańcuchowy z dwoma łańcuchami o grubości 14 mm z wysokogatunkowej stali, napędzany hydraulicznie z bezstopniową regulacją prędkości przesuwu. Duża średnica kół łańcuchowych redukuje zużycie łańcuchów i podwyższa ich żywotność. Duże ogniwa łańcucha wpływają na jego wytrzymałość i małe zużycie. W rozrzutnikach zastosowano jednoprzewodowy system smarowania przednich kół łańcuchowych, ułatwia to ich obsługę i konserwację.
WYMIENNE ŁOPATKI ADAPTERA – Przykręcane łopatki adaptera wykonane z najlepszej jakości stali gwarantują długie korzystanie z przyczepy, a w momencie zużycia w bardzo prosty sposób można je wymienić.
HYDRAULICZNA OSŁONA TYLNA – Opcjonalnie montowana hydraulicznie otwierana, dwuskrzydłowa osłona tylna umożliwia ustawienie szerokości rozrzutu, w tym ustawienie rozrzutu brzegowego na polu czy w pobliżu zbiorników wodnych. Zamknięta zabezpiecza przewożony materiał przed wysypaniem, podczas transportu. Regulacja osłonami odbywa się za pomocą zaworów, ich położenie można ustawić dowolnie w zależności od potrzeb.
HYDRAULICZNA ZASUWA – Opcjonalnie rozrzutnik można wyposażyć w hydrauliczną zasuwę, która zabezpiecza adapter rozrzucający przed naciskiem przewożonej masy, uniemożliwia jej wypadnięcie na drogę oraz w skrajnych przypadkach może służyć jako zasuwa spiętrzająco- dozująca, pod warunkiem zachowania max. 20 cm opuszczenia. Zalecana przy pełnym wypełnieniu skrzyni ładunkowej.
Wyposażenie standardowe
- Skorupowa, samonośna skrzynia ładunkowa
- Zawieszenie sztywne jednoosiowe z osia sztywną
- Adapter rozrzucający pionowy 2-walcowy AV20
- Przenośnik łańcuchowy z dwoma łańcuchami (NV161/1 NV161/2 NV161/3), z cterema łańcuchami (NV161/4 NV161/5) – o grubości 14 mm z wysokogatunkowej stali, z napędem hydraulicznym, z bezstopniową prędkością przesuwu
- Rodzaj dyszla: dyszel amortyzowany do łączenia z dolnym zaczepem ciągnika
- Rodzaj zaczepu dyszla: obrotowy z okiem 50mm
- Rodzaj podpory dyszla: prosta mechaniczna teleskopowa
- Sterowanie hydrauliczne z rozdzielacza ciągnika
- Instalacja hamulcowa pneumatyczna dwuprzewodowa
- Jednoprzewodowy system smarowania łożysk ślizgowych przednich kół przenośnika
- Korbowy hamulec ręczny
- Instalacja oświetlenia 12 V
- Drabinka i stopnie burtowe ułatwiające dostęp do skrzyni ładunkowej
- Dwa kliny do kół umieszczony w ocynkowanych kieszeniach
- Składana drabinka i stopnie burtowe ułatwiające dostęp do skrzyni ładunkowej
- System lakierniczy o wysokiej odporności antykorozyjnej z zastosowaniem materiałów malarskich chemoutwardzalnych
dwuskładnikowych dających dużą trwałość powłok lakierniczych i odporność na UV - Kolorystyka malowania nadwozia, dyszla, osi, mechanizmu podającego zielony RAL6010
- Kolorystyka malowania adaptera rozrzucającego czerwony RAL3000 PRONAR
Wyposażenie dodatkowe (opcje)
- Zaczep dyszla sztywny z okiem Ø40mm do łączenia z górnym zaczepem ciągnika
- Zaczep dyszla sztywny kulowy K80mm do łączenia z dolnym zaczepem kulowym ciągnika
- Skrzynka narzędziowa
- Skrzynia ładunkowa wykonana z blachy trudnościeralnej 400HB, 1250MPa, o grubości 8 mm (podłoga) i 6mm (ściany)
- Klapa tylna rozwierno – wahliwa
- Zawieszenie tandem na 4 resorach parabolicznych, z rozstawem osi 1325 mm, z osiami sztywnymi wyposażonymi w hamulce bębnowe o wymiarach Ø406×120
- Hydrauliczna prosta podpora dyszla z odcinającym zaworem kulowym
- Instalacja hamulcowa pneumatyczna dwuprzewodowa z automatycznym (ALB) regulatorem siły hamowania
- Instalacja hamulcowa kombinowana ( pneumatyczna 2przewod. z ALB + hydrauliczna )
- Instalacja oświetlenia 12V, z tylnym gniazdem elektrycznym, z lampami LED, z hermetycznymi połączeniami, z oświetleniem obrysowym
- Tylne wyjścia hamulców i hydrauliki do drugiej przyczepy
- Tylny zaczep manualny, amortyzowany
- Tylny zaczep automatyczny RO*400A3600
- Nadstawy 800 mm x 2,5 z oknem z plexi, ścianą tylną wahliwą, uszczelką , poprzeczką środkową, drabinką i stopniami wewnętrznymi, powiększające pojemność ładunkową przyczepy do 16,6 m3
- Boczne zabezpieczenia najazdowe wg dyrektywy 89/297/WE
- Koła 385/65R22,5
- Koła 425/65R22,5 (16,5R22,5)
- Koła 500/60-22,5
- Koła 500/60 R22,5
- Koła 550/45-22,5
- Koło zapasowe (luzem) 385/65 R22.5 (15 R22.5) Regenerowane
- Koło zapasowe (luzem) 385/65 R22.5 (15 R22.5)
- Koło zapasowe (luzem) 425/65 R22.5
- Koło zapasowe (luzem) 500/60-22.5
- Koło zapasowe (luzem) 500/60 R22.5
- Koło zapasowe (luzem) 550/45-22.5
- Trójkąt wyróżniający pojazdy wolno poruszające się
Dane techniczne wersji standard | PRONAR NV161/1 | PRONAR NV161/2 | PRONAR NV161/3 | PRONAR NV161/4 | PRONAR NV161/5 | |
Dopuszczalna masa całkowita | 10500 | 12300 | 14200 | 17200 | 19 900 | [kg] |
Ładowność | 6750 | 8490 | 10240 | 12290 | 14 650 | [kg] |
Masa własna | 3750 | 3810 | 3960 | 4 910 | 5 250 | [kg] |
Pojemność ładunkowa | 9,1 | 10,7 | 11,8 | 13,10 | 14,9 | [m3] |
Powierzchnia ładunkowa | 6,7 | 7,5 | 8,5 | [m2] | ||
Wysokość załadunku | 2250 | 2500 | 2430 | 2 620 | 2 610 | [mm] |
Wymiary całkowite (długość/szerokość/ wysokość) | 7250/ 2540/ 2560 | 7250/ 2540/ 2610 | 7330/ 2760/ 2700 | 7900/ 2950/ 2740 | 8580/ 2950/ 2730 | [mm] |
Wymiary skrzyni (długość/szerokość/ wysokość) | 4500/2000 1500/1160 | 4500/2000 1500/1360 | 4500/2000 1500/1500 | 5000/2000 1500/1500 | 5680/2000 1500/1500 | [mm] |
Grubość blachy podłogi/ściany | 4/4 | [mm] | ||||
Rozstaw kół | 2050 | 2050 | 2170 | 2300 | 2300 | [mm] |
Zawieszenie | jednoosiowe, sztywne | |||||
Obciążenie oka dyszla | 2000 | 2500 | 3000 | 3000 | 4000 | [kg] |
Rozmiar ogumienia | 18.4-34 | 18.4-38 | 23.1-26 | 650/65-30.5 | 650/75-30.5 | |
Prędkość konstrukcyjna | 30 | [km/h] | ||||
Minimalne zapotrzebowanie mocy ciągnika | 70-80 | 75-90 | 80-100 | 100-115 | 120-130 | [KM/kW] |
Obroty WOM | 540 | 1000 | [obr/min] | |||
Rodzaj adaptera / max. szerokość rozrzutu | 2 -walcowy pionowy | |||||
Max. szerokość rozrzutu | 8-12 | [m] |
PRONAR NV161/1 | PRONAR NV161/2 | PRONAR NV161/3 | PRONAR NV161/4 | PRONAR NV161/5 | |
Przednia siatka ochronna | x | x | x | x | x |
Dyszel amortyzowany do łączenia z górnym zaczepem ciągnika | x | x | x | – | – |
Dyszel górny kpl z okiem Ø40 | x | x | x | – | – |
Zaczep dyszla sztywny kulowy K80mm | x | x | x | x | x |
Hydraulicznie otwierana, dwuskrzydłowa osłona tylna | x | x | x | x | x |
Hydraulicznie podnoszona zasuwa | x | x | x | x | x |
Wał przegubowo teleskopowy 6×6 (zwykły) | x | x | x | x | x |
Wał przegubowo teleskopowy 6×21 (zwykły) | x | x | x | x | x |
Wał przegubowo teleskopowy- szerokokątny 21×6 | x | x | x | x | x |
Wał przegubowo teleskopowy- szerokokątny 6×6 | x | x | x | x | x |
Błotniki metalowe | x | x | x | x | x |
Instalacja oświetlenia 12V (LED) | x | x | x | x | x |
Trójkąt wyróżniający pojazdy wolno poruszające się | x | x | x | x | x |
Koła z ogumieniem: 23,1-26 | – | x | – | – | – |
Koła z ogumieniem: 750/65R26 (28.1R26) | – | – | – | x | – |
Koła z ogumieniem: 650/75R32 | – | – | – | – | x |
Koło zapasowe (luzem) | x | x | x | x | x |
Filmy
FIRMA PRONAR
Pronar to przedsiębiorstwo założone przed niemal 30 laty w niewielkiej podlaskiej miejscowości Narew.
Pro” oznacza produkcję, „Nar” to skrót od Narwi – stąd pochodzi nazwa firmy. Ponad 2 tysiące zatrudnionych pracowników, 7 nowoczesnych fabryk, w których na powierzchni 80 boisk piłkarskich powstaje codziennie 4 tysiące części z blisko 600 ton stali.
Od początku istnienia (1988 rok) właściciele mieli pomysł na przedsiębiorstwo. Zależało im przede wszystkim na wdrożeniu różnorodnych profili działalności.
Dlatego dziś Pronar jest niekwestionowanym liderem w produkcji i sprzedaży maszyn i urządzeń dla rolnictwa, usług komunalnych oraz branży transportowej z blisko 50-procentowym udziałem w polskim rynku oraz liczącym się w świecie producentem kół do maszyn rolniczych i komunalnych, elementów pneumatyki i hydrauliki siłowej, osi do przyczep, a także profili stalowych i elementów z tworzyw sztucznych.
Przez lata zaangażowanie, innowacyjność, nowoczesność i najwyższa jakość sprawiły, że maszyny i urządzenia z Narwi konkurują na międzynarodowych rynkach i z sukcesem je zdobywają. Firma posiada sieć dealerską we wszystkich krajach Unii Europejskiej, Skandynawii i Rosji. Swoje produkty eksportuje do ponad 60 krajów, m.in. na kontynent afrykański, do obu Ameryk czy Nowej Zelandii.
Dział handlowy - sprzedaż traktorów i maszyn rolniczych
Kamil
Tel. Kom. 664 047 086
kamil@fhlupus.pl
Piotr
Tel. Kom. 602 488 425
piotr@fhlupus.pl
Marcin
Tel. Kom. 606 906 120
marcin@fhlupus.pl