PRONAR Przyczepa PT608
Przyczepa PRONAR PT608 jest przyczepą o skrzyni prostokątnej przystosowanej do przewozu europalet. Wywrotki znajdują zastosowane w transporcie skrzyń z plantacji do przechowalni lub na plac przeładunkowy oraz transporcie bel o szerokości 1,2m. Odpowiedni kształt skrzyni sprawia, że oprócz transportu typowych materiałów sypkich można przewozić także wiele innych produktów. Firma Pronar podczas procesu produkcji PT608 korzysta z zaawansowanych technologii profilowania blach i spawania laserowego gwarantując tym precyzję i dokładność wykonania. PT608 jest przyczepą o dopuszczalnej masie całkowitej 11 600kg cechującą się mechanizmem trójstronnego wywrotu. W skrzyni ładunkowej można zmieścić 10 europalet. Prędkość konstrukcyjna przyczepy to 40km/h. Standardem jest bogate wyposażenie pojazdu m.in. w wyjścia instalacji pneumatycznej, hydraulicznej i elektrycznej. Kupujący ma do dyspozycji wiele opcji wyposażenia dodatkowego.
Grupa przyczep o szerokości paletowej została wyróżniona przez ministra rolnictwa i rozwoju wsi w 2012 roku.
UNIWERSALNA – Wewnętrzna szerokość przyczepy (2,42m) umożliwia transport zarówno materiałów sypkich, jak też europalet i skrzynio palet
ESTETYCZNA – Dzięki zastosowaniu odkuwanych zawiasów i zamków po obu stronach bort. Zwiększona ilość zawiasów po każdej stronie przyczepy zapewnia dokładniejsze zamykanie bort
ŁATWA PRZY ZAŁADUNKU – Nisko położona skrzynia ładunkowa umożliwia łatwy dostęp do ładunku, zaś listwy napinające zamiast linek spinających ułatwiają jego rozplanowanie
SOLIDNA – Prostokątna rama podwozia z profili zamkniętych o wysokiej wytrzymałości gwarantuje sztywną i wytrzymałą konstrukcję. Zastosowano również lżejsze i mocniejsze od resorów piórowych resory paraboliczne
BOGATO WYPOSAŻONA – Standardem w tej przyczepie są kliny do kół z kieszeniami, błotniki kół tylnych, drabinki i stopniowe burtowe ułatwiające dostęp do skrzyni ładunkowej, tylne gniazda elektryczne, hydrauliczne i pneumatyczne oraz kratki zabezpieczające lampy przy tylnej belce
Wyposażenie standardowe
- Skrzynia ładunkowa z wahadłowym uniwersalnym systemem otwierania ścian
- System wywrotu trzystronnego skrzyni z przegubami kulowymi tylnymi amortyzowanymi o optymalnym rozstawie
- Wybór kierunku wywrotu za pomocą dwóch sworzni z zabezpieczeniem przed nieprawidłową obsługą
- Skrzynia ładunkowa przystosowana do transportu EUROPALET, ze wzmocnioną płytą podłogową
- Centralne ryglowanie przy podłodze ścian bocznych i ściany tylnej
- Ściany: z wysokiej jakości, mocnych, spawanych laserowo profili PF600mm, wykonanych z profilowanych blach; ze stabilnymi słupkami tylnymi; z odkuwanymi zawiasami
- Boczne listwy napinane wzmacniające ściany
- Szyber zsypowy do ziarna, z blokadą, w ścianie tylnej
- Drabinka i stopnie burtowe ułatwiające dostęp do skrzyni ładunkowej
- Rama podwozia spawana z prostokątnych zamkniętych profili ze stali konstrukcyjnej o wysokiej wytrzymałości
- Dyszel typu V z zaczepem sztywnym z okiem 40mm
- Układ kierowania: obrotnica kulkowa z ramą obrotową
- Instalacja hamulcowa pneumatyczna dwuprzewodowa
- Postojowy hamulec ręczny z korbą
- Instalacja oświetlenia 12V (żarówka) z tylnym gniazdem elektrycznym
- Tylne lampy oświetleniowe z kratkami zabezpieczającymi przed uszkodzeniem
- Przewód przyłączeniowy, spiralny, instalacji oświetleniowej
- Tylny zaczep manualny, amortyzowany
- Tylne wyjścia hydrauliki, hamulców, do drugiej przyczepy
- Instalacja hydrauliczna wywrotu z automatycznym zaworem odcinającym, ograniczającym wywroty
- Siłownik teleskopowy trójstronnego wywrotu skrzyni ładunkowej z zawiesiem przegubowym
- Podpora serwisowa skrzyni ładunkowej
- Dwa kliny do kół umieszczone w ocynkowanych kieszeniach
- Błotniki kół tylnych
- System lakierniczy o wysokiej odporności antykorozyjnej z zastosowaniem materiałów malarskich
chemoutwardzalnych dwuskładnikowych dających dużą trwałość powłok lakierniczych i odporność na UV - Kolorystyka malowania podwozia czerwony RAL3000 PRONAR
- Kolorystyka malowania ścian zielony RAL6010 PRONAR
Wyposażenie dodatkowe (opcje)
- Dyszel typu V z zaczepem sztywnym z okiem 50mm
- Dyszel typu Y z zaczepem sztywnym z okiem 40mm
- Dyszel typu V L-2100 z okiem 40mm
- Dyszel typu Y L-2100 z okiem 40mm
- Dwuprzewodowa pneumatyczna instalacje hamulcowa z automatycznym regulatorem siły hamowania
- Balkon
- Nadstawy: z wysokiej jakości, mocnych, spawanych laserowo profili PF500mm, wykonanych z profilowanych blach; ze stabilnymi słupkami tylnymi; z odkuwanymi zamkami
- Dodatkowe nadstawy środkowe z profilu PRONAR 500mm
- Rynna do szybra zsypowego
- Sprężyny wspomagające otwieranie ścian bocznych
- Tylny zaczep automatyczny UNIMAR
- Tylny zaczep automatyczny RO*40AGRI45
- Listwa napinająca nadstawy boczne 2szt
- Koła z ogumieniem 12.5/80-18
- Koła z ogumieniem 15.0/70-18
- Koła z ogumieniem 385/55 R22,5
- Koła z ogumieniem 385/55 R22,5 regenerowane
- Koło zapasowe (luzem) 14.0/65-16
- Koło zapasowe (luzem) 12.5/80-18
- Koło zapasowe (luzem) 15.0/70-018
- Koło zapasowe (luzem) 385/55 R22,5
- Koło zapasowe (luzem) 385/55 R22,5 regenerowane
- Błotniki przednie
- Dodatkowe plastikowe błotniki tylne
- Skrzynka narzędziowa
- Boczne zabezpieczenia (osłony )
- Trójkąt wyróżniający pojazdy wolno poruszające się
- Ślimak wyładowczy do ziarna *
- Winda koła zapasowego pod ramą przyczepy z korbą na wyposażeniu
- Rynna zsypowa tylna na całej szerokości przyczepy
- Odkładana rynna zsypowa lewa lub prawa na całej długości skrzyni ładunkowej przyczepy
- Odkładana rynna zsypowa lewa + prawa na całej długości skrzyni ładunkowej przyczepy
- Plandeka rolowana ze stelażem z odkładaną rurą centralną i bocznymi rurami podpierającymi
- Komplet wieszaków ścian do podtrzymania ścian w pozycji częściowo otwartej w celu transportu bel**
- Amortyzator spadku ziemniaków w formie zawieszonych pasów gumowych – 2 komplety po 1,8m długości zamontowane do nadstaw ( konieczność wyposażenia przyczepy w nadstawy)
*zamontowany na tylnej ścianie, dwusegmentowy, składany, z wciągarką mechaniczną, z napędem ślimaka hydraulicznym, z zapotrzebowaniem na olej 30 L/min
** Zastosowanie dopuszczalne tylko po drogach wewnętrznych dojazdowych do gruntów rolnych
Dane techniczne wersji standard* | ||
Dopuszczalna masa całkowita | 11600 | [kg] |
Ładowność | 8460 | [kg] |
Masa własna | 3140 | [kg] |
Pojemność ładunkowa | 11 | [m3] |
Powierzchnia ładunkowa | 11 | [m2] |
Długość skrzyni ładunkowej wewnątrz | 4545 | [mm] |
Szerokość skrzyni ładunkowej wewnętrzna* | 2420 | [mm] |
Wymiary gabarytowe (długość/szerokość/wysokość) | 6720/2550/2300 | [mm] |
Wysokość ścian skrzyni | 500+500(opcja) | [mm] |
Grubość blachy podłogi/ściany | 4/2 | [mm] |
Wysokość platformy od podłoża | 1220 | [mm] |
Rozstaw kół | 1900 | [mm] |
Zawieszenie | resory paraboliczne | |
Obciążenie oka dyszla | – | [kg] |
Rozmiar ogumienia | 14.0/65-16 | |
Prędkość konstrukcyjna | 40 | [km/h] |
System wywrotu | trójstronny | |
Cylinder teleskopowy (skok/zapotrzebowanie oleju/ciśnienie) | 1700mm/13L/200bar | |
Minimalne zapotrzebowanie mocy ciągnika | 62,4/45,8 | [KM/kW] |
Kąt wywrotu skrzyni ładunkowej (do tyłu / na boki) | 50/46 | [˚] |
* Dane uwzględniają kompletację przyczepy ze ścianami o wysokości 500+500mm | ||
*Szerokość skrzyni ładunkowej wewnątrz przystosowana do transportu EUROPALET |
Filmiki
FIRMA PRONAR
Pronar to przedsiębiorstwo założone przed niemal 30 laty w niewielkiej podlaskiej miejscowości Narew.
Pro” oznacza produkcję, „Nar” to skrót od Narwi – stąd pochodzi nazwa firmy. Ponad 2 tysiące zatrudnionych pracowników, 7 nowoczesnych fabryk, w których na powierzchni 80 boisk piłkarskich powstaje codziennie 4 tysiące części z blisko 600 ton stali.
Od początku istnienia (1988 rok) właściciele mieli pomysł na przedsiębiorstwo. Zależało im przede wszystkim na wdrożeniu różnorodnych profili działalności.
Dlatego dziś Pronar jest niekwestionowanym liderem w produkcji i sprzedaży maszyn i urządzeń dla rolnictwa, usług komunalnych oraz branży transportowej z blisko 50-procentowym udziałem w polskim rynku oraz liczącym się w świecie producentem kół do maszyn rolniczych i komunalnych, elementów pneumatyki i hydrauliki siłowej, osi do przyczep, a także profili stalowych i elementów z tworzyw sztucznych.
Przez lata zaangażowanie, innowacyjność, nowoczesność i najwyższa jakość sprawiły, że maszyny i urządzenia z Narwi konkurują na międzynarodowych rynkach i z sukcesem je zdobywają. Firma posiada sieć dealerską we wszystkich krajach Unii Europejskiej, Skandynawii i Rosji. Swoje produkty eksportuje do ponad 60 krajów, m.in. na kontynent afrykański, do obu Ameryk czy Nowej Zelandii.
Dział handlowy - sprzedaż traktorów i maszyn rolniczych
Kamil
Tel. Kom. 664 047 086
kamil@fhlupus.pl
Piotr
Tel. Kom. 602 488 425
piotr@fhlupus.pl
Marcin
Tel. Kom. 606 906 120
marcin@fhlupus.pl